Nu te koop: 'OVER WINNAARS' - Handboek voor ondernemers

De tien bouwstenen voor ondernemers die samen gaan voor succes.

20 MAART 2012, VOORBURG, NEDERLAND
Samenvatting
Handboek voor ondernemers waarin uw onderbuikgevoelens worden bevestigd. De tien bouwstenen voor succes vindt u hier. In 148 pagina's full colour leest u alles over de waarden die uw toekomst bepalen. Compleet met 70 kritische vragen en 50 actiepunten. Meer dan 30 ondernemers onderschrijven de inhoud van dit boek als waardevolle aanvulling op hun denkwijze. Het eerste exemplaar is officieel overhandigd aan PZO-voorzitter en SER-lid Esther Raats-Coster op de Dag van de Zelfstandigen
Voor wie is het boek geschreven?

Het boek 'OVER WINNAARS' is geschreven door en voor ondernemers die gaan voor succes. Het boek is interessant voor de ZZP-er, starters en gevestigde ondernemers en ook voor coaches en adviseurs, die zich bezig houden met de begeleiding van managementteams en ondernemers.

Tien bouwstenen voor succes

Het boek 'OVER WINNAARS' biedt tien bouwstenen voor succes, welke zijn onderverdeeld in tien hoofdstukken. Het totaal aantal pagina's van het boek is 148 in full colour, in hardcover uitvoering. De tien hoofdstukken zijn met een bepaalde volgordelijkheid en logica opgebouwd.

Daar waar andere boeken inzoomen op competenties en teamrollen, gaat dit boek een slag dieper, door te spreken over waarden. Deze waarden vormen samen het fundament waarop iedere solide onderneming is gebouwd. Het zijn uw waarden die zorgen voor authenticiteit en echtheid.

De tien hoofdstukken sluiten steeds af met zeven kritische vragen aan de lezer en vijf actiepunten om per direct op te pakken. Hierdoor is het boek 'OVER WINNAARS' direct toepasbaar in de praktijk.

'OVER WINNAARS'

Voorwoord - Gedeelde waarden als verbindende factor
Inleiding - Bouwstenen voor succesvol ondernemen
1. Communicatie - Communiceer wat u zeggen wilt en maak het samen waar
2. Doelen - Waardeer uw eigen doelen en zoek het daarna samen uit
3. Bedrijfscode - Formuleer een bedrijfscode en werk er dagelijks mee
4. Grijze haren - Kies senior ondernemers als klankbord voor inzicht en wijsheid
5. Eigenaarschap - Spreek eigenaarschap, uitbreiding en uittreding af
6. Taken - Beslis over uw onderlinge rollen, taken en mandaten
7. Meewerkenden - Starten en stoppen met familie en personeel
8. Risico's - Inventariseer de risico's en bepaal welke zaken verzekerd moeten zijn
9. Klagers - Laat klagers tot hun recht komen en wees een vredestichter
10. Geld - Afspraken die gelden als het om de centen gaat
Zakenpartnertest - Een innovatieve online managementtool die waarden zichtbaar maakt

Het boek uitgevoerd in hardcover is per direct te bestellen voor € 24,95 incl BTW en verzendkosten op http://www.oriste.nl/producten-diensten/boek/kopen/

ISBN-nummer:
978-90-818723-0-0

Over de auteur:
Sinds 1992 is Maarten G. Verhoef (1969) zelfstandig ondernemer en partner in zaken. Zijn waarden staan centraal in al zijn werkzaamheden als schrijver, spreker, gedragstrainer, bedrijfsmediator, journalist en communicatieadviseur.

De afgelopen 20 jaar heeft Maarten G. Verhoef als partner gewerkt in de media, het bedrijfsleven en ook heeft hij gewerkt voor Hare Majesteit de Koningin en een viertal ministeries in Den Haag. Hij is mede-oprichter van het Landelijk Ondersteuningspunt Conflicthantering van het toenmalige ministerie van Justitie en de Vereniging Mediatorsnetwerk Rijksoverheid.

Zijn bedrijf Oriste Business Values biedt op dit moment naast het boek 'OVER WINAARS' ook de online Zakenpartnertest en workshops en adviezen aan, in combinatie met businessmediation.
Citaten
"Met jou ga ik van z'n leven niet samenwerken. Dat had ik zeker gezegd als ik de kennismaking met een aantal voormalige zakenpartners was gestart volgens het advies van dit boek, door eerst samen een restaurant te bezoeken en van binnenkomst tot vertrek het gedrag van mijn partners in al zijn geledingen te observeren." Bert (51, consultant)